måndag 2 februari 2009

En verklig Missions-föreståndare

Påskvänner!

Nog för att jag föreslog Tin Mörk - men i den tid när Svenska kyrkan allt mindre profilerar sin missions- och evangelisationverksamhet (i den bemärkelsen liknar vår tid tiden vid EFS:s grundande 1856) passar det så utmärkt bra med tf missionssekreteraren, missionären mm Stefan Holmström som missionsföreståndare. En person med gedigen erfarenhet av både s.k. yttre och inre mission (som ju i verkligheten handlar om samma Mission: att i den helige Andes kraft göra Jesus känd, trodd, älskad och efterföljd).

Underbart! Ett mycket, mycket glädjande besked från EFS:s styrelse! Ett stort tacksägelseämne - och ett megastort böneämne.

Gud, låt oss känna din Andes ledning,
så att vi vet att din väg vi går.
Låt elden brinna i våra hjärtan
till dess vi målet når.
Gud, låt ditt ord i mitt liv få råda,
att andra där din kärlek kan se.
Ja, låt ditt ord i mitt liv få råda,
då kan din vilja ske.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner Stefan Holmström bara till namnet. Att han vill priotera budskapet om Jesus Kristus är mycket glädjande. Det behövs för Jesus är idag för många glömd i förkunnelsen.
Stefan Holmström får det tufft när han skall stångas med de nya tankegångar som finns inom Svenska Kyrkan. Han behöver mycken och intensiv förbön, så att han står fast vid vad Guds Ord säger. Jag hoppas att alla backar upp honom så att han får utföra sitt uppdrag med glädje och frimodighet.

SigridL sa...

HURRA
Det var ett riktigt bra val!

Anonym sa...

Länka till vår hemsida i stället för till Dagen! Vi har mycket skojigare material med Stefan.
Mvh Erika, Budbäraren

Andreas Holmberg sa...

Jo men Erika, jag länkar ju för fullt! Jag tror att länk nummer två ÄR till din intervju med Stefan! (Fast den går via EFS:s hemsida, så jag kanske borde ha länkat via Budis?).

F.ö. är det ju löjl att inte Budis´ januarinummer kunde få vara först med den här nyheten! Var det verkligen så svårt för styrelsen att synka så pass? Nåväl, om endast tre veckor kommer ju nästa Budis och till dess finns du/ni ju på "netet" i en eller annan form ;).