tisdag 22 maj 2012

EFS-konferensen över och jag är hemma från Graninge

Påskvänner!

Ja, som ni vet är EFS-konferensen nu över - och själv var jag hela helgen med som ledare på det sista (?) konfirmandlägret på Graninge stiftsgård som stänger fr.o.m. månadsskiftet (vi passerade i varje fall Uppsala på vägen!). Men jag fick i går kväll en initierad rapport från en som var med på årskonferensen i Uppsala. Och jag återkommer med några tankar kring arrangemanget. Ska iväg till Hudiksvall på en volontärsamling. (Fast själv får jag betalt - så jag borde väl inte vara med?).

Man får i varje fall en enorm respekt för ordet volontär efter att (i fredags) ha hört S:t Elise i S:ta Clara. Hoppas bara att även vi andra jobbar frivilligt...



1. Lys på mej, lys på mej,
Herre, låt ditt ljus belysa mej.
Lys på mej, lys på mej,
Herre, låt ditt ljus belysa mej.

2. Lys i mej, lys i mej,
Herre, låt ditt ljus uppfylla mej.
Lys i mej, lys i mej,
Herre, låt ditt ljus uppfylla mej.

3. Lys igenom mej, lys igenom mej,
Herre, låt ditt ljus gå genom mej.
Lys igenom mej, lys igenom mej,
Herre, låt ditt ljus gå genom mej.

2 kommentarer:

SigridL sa...

Elise är både inspirerande och imponerande!!

Unknown sa...

Jag är nyfiken på att läsa några tankar om EFS årsmötet. Hur tycker du det gick för dina motioner?