måndag 2 september 2013

Fortsatt livligt på Brogården

Påskvänner!

I lördags var jag återigen på Brogården för att fira den sista sommardagen tillsammans med Hudiksvalls missionsförsamling, som hade gemensamma aktiviteter där hela dagen. På förmiddagen var vi extra många där, eftersom ett gäng innebandytjejer sovit över från fredagen - men kyrksalen var välfylld även på eftermiddagen, då det bl.a. var några timmars sångövning och en avslutande andakt.

Jag missade den "officiella" avslutningen på sommarsäsongen för åtta dagar sedan, då Björkbergskören medverkade. Men jag ska inte missa surströmmingsfesten den 27:e, för då står jag som ansvarig. Jag köpte på mej en burk Oscars på Missionskyrkan igår (rest efter RPG:s surströmmingsfest) till att börja med, liksom.

Glad höst tillönskas er alla! ("Minns i november / den ljuva september").'Och välkomna åter till Brogården fredag den 27 september!

Låt gulna varje blad på kvist,
låt falna varje strå.
Guds rika nåd, det vet jag visst,
den skiftar ej ändå.

Inga kommentarer: