söndag 29 september 2013

Johanna hann före

Påskvänner!

Tänkte kommentera ärkebiskopskandidaternas svar på den i detta sammanhang onekligen ytterst märkliga frågan om Jesus ger en sannare bild av Gud än Muhammed ger. Men Johanna Andersson på Kristen Opinion hann före. Och om jag än sutte uppe hela kvällen skulle jag inte kunna ge er en bättre analys eller mer talande slutkläm än Johannas - läs här! Tack Johanna. Vad säger EFS:s missionsföreståndare Stefan?

En kristen kyrka kan väl ändå inte ha en ärkebiskop som är osäker på om Jesus ger en sannare bild av Gud än Muhammed ger? Eller en som tycker att frågan är ointressant. Jag skulle tro att frågan intresserar flera miljarder människor - men tydligen inte Per Eckerdal.

Tragiskt. Och kanske en liten, liten smula tragikomiskt. Der Teufel lacht jedenfalls dazu.

2 kommentarer:

LeoH sa...

Ett fint beröm av Johannas blogginlägg.
Du gör också en mycket berömvärd insats när du är så flitig att kommentera. Jag möter dig lite varstans och alltid, vägar jag påstå, med kloka kommentarer.

Andreas Holmberg sa...

Eller också är vi lika dumma bägge två ;o). Jag är kanske lite "tytjmytjelig" ibland (tyckmycken som dom säger i Piteå), men högfärdigare är jag inte än att jag blir glad över beröm, särskilt när det kommer från en så klok person som du.

(Ojdå, där kvitterade jag visst artigheten, men var lugn, vi kommer nog ihop oss om något så småningom ;o)

En annan klok person jag känner är min fru. Hon har lagt ut en roligd bild på datorns skrivbord. Jag känner mej alltid lika träffad. Någon frågar den som sitter vid datorn: "Are you coming to bed?" Svaret blir: "I can´t. This is important." "What?" "Someone is WRONG on the internet."

;oD