fredag 1 maj 2009

I morgon gäller det!

Påskvänner!

Åtminstone de av er som bor i eller nära Stockholm uppmanas härmed att komma när Lennart Möller kallar ;o) och bege er till Kungsträdgården klockan 14.30 (till Stormötet kl. 15.00) i morgon. Sen är det ju inte fel med torgmötena dessförinnan heller - eller bönesamlingen i Filadelfia på morgonen.

Men det är ganska härligt med friluftsmöten - det har jag alltid tyckt. När Jesusmanifestationen börjar dra för mycket folk till Stockholm - så att det blir svårt med framkomligheten - så är det bara att starta "avläggare" lokalt (gärna samma dag).

Någon dag första veckan i maj lär ju vara lämpligt även fortsättningsvis, men när 1 maj hamnar på en lördag - som nästa år - bör vi nog välja den 8 maj som manifestationsdag istället. Även om 1 maj-demonstranterna är ganska få, skulle det nog upplevas som taskigt att drälla in med jesusmanifestation på arbetarrörelsens dag. Och Nasrin Mosavi och några till måste ju få chansen att vara med på båda arrangemangen.

Nåväl - idag blir det demonstrationer (på vissa håll) och i morgon blir det jesusmanifestation i Stockholm. Åtminstone det senare rekommenderas varmt - att delta i och i varje fall be för.

Min Jesus, min Herre,
Gud, det finns ingen som du!
Min lovsång jag ger
till dej mer och mer
förundrad av din kärleks djup.