tisdag 28 april 2020

Rikskollekten till Efs

Påskvänner!

En rikskollekt i coronatider blir väl lite si och så, kan jag tänka. Rikskollekt på Herdesöndagen är ju normalt en hygglig möjlighet. Men nu är gudstjänster inställda och de som äger rum sker under synnerligen glesa förhållanden. Sällan annonseras kollektändamålen på församlingarnas hemsidor under aktuell helg (gäller bara Svenska kyrkan).

Inte minst minskar ju på detta sätt möjligheten att få pengar till Efs från icke-Efs:are, från sådana som annars inte brukar ge till Efs mission. Jag hade gärna hållit ett engagerande kollekttal i söndags, men när vi bara var 10 personer kändes det mindre meningsfullt.

Men i alla fall - ni som läser detta: komplettera gärna "rikskollekten" i söndags (om du gav någon) med en extra gåva för att kompensera bortfallet från dem som inte gav något just i år! Och en gåva till Efs mission är lika välkommen vare sej du är Efs-are eller inte :o). Som jag sa när jag fyllde 50 för en månad sen vill jag gärna se sådana gåvor istället för blommor.

Här är alla uppgifter för dej som vill ge en gåva!

Inga kommentarer: