fredag 12 mars 2010

Bönhuset.

Bönhuset.

4 kommentarer:

SigridL sa...

Men hallå!?! Du skulle ju åka till Njutånger...

Andreas Holmberg sa...

Javisst! Lördag kväll skulle vi vara framme där hade jag i mitt stilla sinne hoppats - men i fredags var inte liftarna öppna i vare sej Måttsund eller på Ormberget och barnen bara MÅSTE få fullborda sin "slalomkurs" och åka i en stor backe, inkl. lift. Det blev hela lördagen. Vi for hem igår istället.

Så där är det. Härliga kvällsmöten med Anders Sjöberg får skippas ibland för glada, skidåkande sportlovsfirande ungars skull ;).

SigridL sa...

Jo jag förstår det. Och om ni hade det bra kan jag bara säga att vi också hade det bra. Margit var med på lördagen, intervjua henne.

Andreas Holmberg sa...

Det ska jag göra! Vill bara kommentera bilden lite: kusinernas föräldrar var fikaansvariga vid Fredagskväll i bönhuset (gamla Konsum på Örnäset utanför vilket jag blev erbjuden knark en gång i slutet av 80-talet!). Så efter skridskor på Luleälven i strålande sol blev det en sväng förbi "bönhuset" (kyrkan skulle jag säga) där det varit bibelberättelse, innebandy och fika. (Vi kom lagom till fikat ;)