onsdag 12 augusti 2015

Delsbo missionsförening firar 100 år - och sista söndagkvällen på Brogården för i år!

Påskvänner!

Eftersom jag fortfarande inte riktigt kommit i form för de stora debatterna, nöjer jag mej med att så här mitt i augustisommaren göra reklam för Delsbo missionsförenings 100-årsfirande 15-16 augusti (lördag kl 18 och söndag kl 11) i Ås bönhus (på Delsbo forngård, ett par kilometer norr om själva Delsbo samhälle). På lördagkvällen blir det samkväm med smörgåstårta, och på söndag förmiddag är församlingens huvudgudstjänst "sammanlyst" till bönhuset.

På söndag kväll kl 18 blir det sista gudstjänsten för säsongen på Brogården (där f.ö. idag sommarens andra barnsångarläger börjar!). Astrid Uhlin predikar och Mari Lennholm spelar. Björkbergskören sjunger.

Du som våra synder bar
har till syndaren ett svar.
Du ett ord om frid och fred
i mitt hjärta andas ned
och i tro på detta ord
går jag hem rättfärdiggjord.

Inga kommentarer: