söndag 30 maj 2010

Den 30 juni

Påskvänner!

Jo, jag vet, det är den 30 maj idag. Men om en månad, den 30 juni, kan ni komma till Rörvikskyrkan i Boden på kvällskvisten och höra bloggaren reflektera kring sitt och andra kristnas bloggande (även självkritiskt) under rubriken "Bloggen som loggbok på kyrkans skepp?"

Det är något slags sommarcafé, så det blir tilltugg om ni tycker att jag tomtuggar. Men jag funderar som bäst på hur jag ska göra ämnet maximalt intressant - och kanske smuggla in lite om mina psalm- och sångprojekt som något slags mellanspel då och då ;o). Välkomna till Boden den sista juni så kan vi fira något slags "halvårsafton" tillsammans!

Våren håller redan på att övergå i sommar, men visst är förre missionsföreståndarens morfars vårsång här nedan värd att fortsätta nynna på? (Jo, jag vet att han "bara" varit död i 54 år, men jag gör en liten copyrightfräckis - om anhöriga eller EFS-förlag klagar tar jag genast bort den).

Nu är sjudande vår, nu är jublande fröjd,
nu är islossning, solsken och ljus.
Nu hörs jublande sång ifrån fåglarnas kör
och i skogarnas snår sista drivan nu dör.
Nu är vårflod med sång och med brus.


Inga kommentarer: