söndag 30 maj 2010

Bloggeri bloggera

Påsk- och pingstvänner!

Ja ni, nu är det maj och inte mycket har jag skrivit denna månad. Bilderna från Eva Spångbergs Björkelund är väl egentligen copyrightskyddade, men jag kunde inte låta bli att lägga ut dom. Besök stället "lajv" i sommar medan konstnären lever. Björkelund ligger i Gamla Hjelmseryd någon mil söder om Vrigstad i grönaste Småland, alldeles bredvid riksväg 30 mot Växjö. Jag bjuder på reklamen, Eva ;o).

Nu är jag i Mellansel igen. Vid förra kantorshelgen smet jag iväg på distriktskonferens i Övik och såg Greger och dom andra (skön väckelsesång med modernt stuk under lördagskvällsfikat, Samuel, Mikael och Andreas eller vad det var ni hette). Och den här gången inser jag att EFS-kyrkan i Övik ligger alldeles ovanför busstationen där jag väntat en halvtimme på Mellansels-bussen otaliga fredagkvällar - och att det finns ett kvällsöppet café där jag kunde ha smugit in i två års tid!!!! Nåja, bättre sent än aldrig. (Jag bjuder på reklamen, Café UH!).

Årskonferens har det också varit. Och idag var jag med och sjöng och bad och lyssnade till Hans Eriksson på EFS-kyrkan här i Mellansel.

Men nu undrar jag: Är det sant (som en liten fågel viskade) att även EFS-präster får viga killar med killar och tjejer med tjejer till ett kristet äktenskap - och fortsätta företräda EFS? Nån (himla) ordning får det väl ändå vara - även i en missionsorganisation?

Han har skapat man och kvinna,
han har lett i hemlighet
deras vägar till ett möte
där de livets källa fann...

Inga kommentarer: