tisdag 2 oktober 2007

Evangelium möter nuet

Så var den ursprungligen tänkta titeln på Anders Sjöbergs bok "Johannesevangeliets budskap" (Verbum 2007), enligt vad han själv berättade i Furubergskyrkan nu i helgen. Det var roligt att få vara med där, även om jag kunde lyssna till Sjöberg endast under lördagskvällen, då två av barnen var hemma hos farfar och farmor. På söndagen var det "äventyrsgudstjänst" för barn och då deltog jag i söndagsskolan utomhus - kul det också! (Vi sökte efter det 100:e fåret).

Återkommer med recension av boken. Jag har bara "tjuvläst" den, eftersom jag på söndagen skänkte den till min fader som då fyllde 63.

Lite kul med Furubergskyrkan - att EFS i Munksund fått ta över den av SvK bara så där... F.ö. är läget vid skogen alldeles utmärkt för utomhussöndagsskolor!

Inga kommentarer: