När jag häromdagen fick nyheten om Budbärar-besparingen bekräftad i Budis själv, kunde jag inte annat än hålla med dem som undrar varför "nya Budis" inte har fått en chans att sälja in sej ordentligt. Den är ju en fräsch produkt, både grafiskt och innehållsmässigt, och borde kunna locka nya prenumeranter. Och säljer man in autogirokonceptet (40 kr/mån så länge man inte aktivt avbryter) får man även behålla dem. Här tror jag det har missats mycket.
Som jag skrev tidigare håller jag helt med dem som anser att en månadstidning inte kan fylla funktionen som debattforum. Ett sådant forum på nätet är förvisso önskvärt som komplement, men en papperstidning når trots allt fortfarande flest. Är det verkligen omöjligt att ge nya Budis en sista chans som varannanveckastidning, om vi verkligen satsar på prenumerantvärvning inför 2008? Nu när vi vet att det är akut!
Har just beställt 2 årsprenumerationer på Budis till mina 2 hemifrånflyttade döttrar. Ett tips till andra EFS:are med barn i förskingringen. Det kan hjälpa till att hålla dem kvar som kristna och kanske komma med i EFS igen när de flyttar nånstans där det finns.
SvaraRaderaJa Bengt, det där var ingen dum idé! (Hoppas vi andra tänker på att dina döttrar när vi skriver insändare o sånt).
SvaraRaderaMåtte nu Budis bli rejält prenumererad på inför 2008, så styrelsen ändrar sej. Dom har ju faktiskt sagt att antalet nummer kan bli fler än 12 (se annons efter ny chefredaktör)!